Diamant Lua

Diamantlua strikkeoppskrift
Diamantlua har jeg kalt denne lueoppskriften, og den er faktisk en av mine favorittluer så langt jeg har produsert mønster.

Lua er strikket i Lima fra drops, men en kan velge garntyper selv bare det har en strikkefasthet på ca 20-22 masker. Andre garntyper kan være Drops Merino Exdtra fine (merinoull), Drops karisma (ull), Drops Puna (alpakka), eller lignende. Lima er et garn jeg setter stor pris på og blir bare mer og mer glad i det garnet. det luner godt med sin blanding av ull og alpakka. Ikke minst er det godt å strikke av også. Lua er også en favoritt pga at mønstret er lekende lett å strikke, så det går ganske radig fra du setter deg ned til lua er ferdigstrikket.

Oppskriften er både på Norsk og på Engelsk

Men her er den altså Diamantlua.
Str: En størrelse men kan lett justeres til andre str. med valg av garntyper og pinnetykkelse.
Lua passer hoseomkrets: ca 55-60cm og er ca 25 cm høy.
Garn: Lima
Strikkefasthet: ca 20m
Pinner: 3 og 4


Denne oppskriften kan kjøpes


Følg meg også på Instagram

Annonse

CONVERSATION

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar